A szekcionált garázskapu egymással zsanérokkal összekötött lamellákból áll, melyek nyitáskor egy redőnyhöz hasonlóan gördülnek felfelé, majd 90 fokos elfordulás után a garázs mennyezetéhez kapcsolódó sínpáron vízszintes helyzetbe fordulnak. A kapu súlyát egy torziós rugópár kompenzálja, így a kapu működtetéséhez alig kell erőt kifejteni. Előnye, hogy nyitáskor nem lóg ki a kapu frontjából, hanem függőlegesen nyílik a kapusíkban, így nyitható és zárható a kapu akkor is, ha közvetlenül előtte parkol egy jármű.
Számunkra a legkedveltebb garázskapu meghajtás az Alutech Levigato, mely modern, esztétikus, designos megjelenése mellett biztonságos és megfelelő működést garantál. Kérés esetén Roger, Nice, Marantec garázskapu meghajtást is biztosítani tudjuk.
Az ipari gyorskapuk használata javasolt ipari létesítményekben, szervizekben, szerelőcsarnokokban, raktárakban, logisztikai központokban, ahol a kaput intenzíven, naponta 10-15 alkalomnál többet használják.
Az ipari kapu legfontosabb jellemzője a kapumozgatás gyorsasága (nyitáskor akár 2 méter/másodperc), illetve hogy kialakításából fakadóan bírja a nagy igénybevételt, és a magas ciklusszámot (akár kb. 100-150 ezer nyitást évente).
A legelterjedtebb fajtájuk a felcsavarodó gyorskapu, mely a kapulap lamelláit mozgató speciális láncon alapul. A lamellák anyaga duplafalú alumínium, igény szerint hőhídmentes kivitelben, vagy átlátszó elem, fólia, esetleg ponyva.
Az automata toló- és úszókapuk alkalmazása ipari és magáncélra egyaránt elterjedt. A szárnyas kapuval ellentétben a kapunyitáshoz nem igényelnek nagy működési teret, a kerítés mellett azonban biztosítani kell az akadálymentes mozgását.
A gördülő tolókapu esetén a betonozott talajra rögzített vagy egy betonozott vájatban elhelyezett vezetősínen futó görgők támasztják alá a kaput. Előnyük, hogy az alátámasztó görgőknek köszönhetően szerkezetileg kisebb igénybevételnek vannak kitéve. Hátrányuk, hogy a kiálló vezetősínek megsérülhetnek, a talajba süllyesztettek a belehulló falevelektől, faágaktól, kavicsoktól elakadhatnak, illetve télen gondot okozhat a lefagyás.
Az úszókapu (lebegő kapu) a levegőben "úszva", a talaj felett lebegve zárja le a kapunyílást, tehát a kapunyíláson belül nincs semmiféle sínszerkezet és alátámasztás. A kaput vezető görgők nem a kapu aljához vannak rögzítve, hanem a kapunyílás oldalán a beton talapzathoz kerülnek rögzítésre, és a tolókapu aljára hegesztett védett sínben futnak. Előnye, hogy nincsen állandó tisztítást igénylő vezetősín, nem kell tartani a lefagyástól sem és nem jelent problémát, ha a kapu pillérei között a talaj nem vízszintes. Hátránya viszont, hogy drágább lehet a kiépítése.
Cégünk a megbízható Roger vagy Nice toló- és úszókapu motorok és automatikák beépítésével gondoskodik az Ön kényelméről, hogy gombnyomással vezérelhesse kapuját.
A nyílókapuk kategóriáján belül beszélhetünk egyszárnyú illetve kétszárnyú kapukról. A tolókapukkal ellentétben ennél a megoldásnál a befelé nyíló kapuszárnyak nyitásához a szárnyak szélességének megfelelő helyet kell biztosítani.
Az automatizált szárnyaskapu mozgató rendszerek a kapuszárnyak mozgatását végző motorokból, a motorok irányítását végző vezérlő elektronikából, valamint a távvezérlő és biztonsági eszközökből épülnek fel. A kapuszárnyak mechanikai mozgatását a szárnyaskapu motorok végzik, melyek megfelelő méretű és szilárdságú kapuoszlopra szerelhetők fel. Fontos a kapu mechanikai stabilitása, hogy a kapuszárny merev, a kapupántok rögzítése pedig kellően erős legyen, továbbá a kapu nem akadhat, nem csúszhat a földön. A kapuszárny akár 5 m széles is lehet, a kapu maximális nyitási szöge elérheti a 140 fokot is. Egyes kapumozgatók képesek 800 kg tömegű kapuszárnyakat is mozgatni.
Vállalkozásunk a megbízható Roger vagy Nice szárnyaskapu motorok és automatikák beépítésével gondoskodik az Ön kényelméről, hogy gombnyomással vezérelhesse kapuját.